Terug in Windhoek

Yep. Gehaald. We zijn in Windhoek aangekomen na een rondreis van bijna 11.000 km. De auto was weer top, geen lekke band gehad, alles werkte en heel wat nachten prima geslapen in ons tentje op het dak. Wat was het weer een topreis. Hoogtepunt na hoogtepunt. Leuke mensen ontmoet, veel gelachen en ons … [Lees meer...]

50 jaar geluk

Vandaag aangekomen in Opuwo mijn favoriete stad in dit land. Hoe leuk en luxe de mooie lodge ook was stiekem geniet ik nog meer van deze accommodatie, ABBA, midden in het roerige Opuwo. De deur staat open, blues uit onze speler, thee erbij, goed internet en het gelach van spelende kinderen. Mensen … [Lees meer...]

Weer in Livingstone

We zijn weer in Zambia en gelukkig kunnen we weer volop diesel tanken. Natuurlijk de ramen laten poetsen, volgens Jan had een kip ertegenaan gepoept. Kreeg er geen beeld bij.Welkom in Zambia, direct al een dikke prent van 600 Kwatcha, dus die maar direct betaald. Oprecht geen idee dat we te hard … [Lees meer...]

Van Liwonde naar Liwonge

Eergisteren hebben we ons beiden laten rijden. Op safari in een heuse safariwagen. Het was erg rustig in het grote dierenbos. Maar gelukkig op de valreep olifanten gezien en een prachtige waterbuffel, weliswaar zonder staart. Oh dat heeft een leeuw gedaan zei gids/chauffeur Brave. What is in a … [Lees meer...]

In Malawi

We zijn er. Land nr 4. Het visum hadden we snel, het inklaren van de auto duurde langer. Maar toch binnen 2 uur alles afgehandeld. Door naar de hoofdstad Lilongwe. Gisteren ons ondergedompeld in de hectiek van een Afrikaanse stad. Veel handel. Alles speelt zich af op straat. Een vrouw had hoge … [Lees meer...]

Op weg naar het Lower Zambezi park…

... waar we niet aankwamen omdat er onderweg teveel te zien was. Wat een dag. Olifanten zoveel als we wilden. Genoten. We wilden naar het Lower Zambezi park maar deden erg lang over de weergaloze mooie rit door het Chiwawa dat er pal naast ligt en qua wild niet voor de buurman onderdoet dat we … [Lees meer...]

In Lusaka, de hoofstad van Zambia

Na een lange rit over perfect asfalt en te veel vrachtwagens aangekomen in Lusaka. De hoofdstad van dit land. Jan reed direct naar het hotel dat we hadden geboekt. Keurige kamer met eigen sanitair. We hebben voor 2 nachten geboekt. Omdat we zelf rijden stoppen we waar we willen en hebben de leukste … [Lees meer...]

In Zambia

Wat een appeltje eitje moest zijn werd een lesje in geduld en uithoudingsvermogen door haperende systemen, nukkige computerprogramma's en zachtsprekend personeel. We waren snel bij de prachtige brug die Botswana met Zambia verbindt. Toen kwamen de formaliteiten van kastjes en muren, in totaal … [Lees meer...]

Eindelijk olifanten

We reizen al 2 weken in dit deel van de wereld. De behoefte aan het zien van dikhuiden wordt elke dag groter. Om het geluk een beetje te helpen trok ik mijn rok met afbeeldingen van olifanten aan. En waarachtig, het hielp. Eerst zie je de uitgedroogde poep, dan de verse bolussen en dan scoort … [Lees meer...]

In Botswana

Op de Ozahere camping kennis gemaakt met de perfect sprekende Esther die ons het verschil uitllegde tussen deze 2 dames. Ik had geen idee. Nu zijn we hier toch al zo vaak geweest De knothoed is een Damaravrouw de andere een Herero dame. Als reiziger ben je nooit uitgeleerd. We zijn gisteren … [Lees meer...]